7/15/2018

NAJLEPSZE SERIALE NA LATO - TOP 5


Osobiście postanowiłam, że w te wakacje dokończę oglądać przez siebie zaczęte seriale. Początkowo ten pomysł był taki, że w te wakacje nie będę w ogóle oglądać seriali, haha. Niestety pogoda za oknem nie dopisuje, a sam fakt, że całe wakacje zostaję w domu doprowadził mnie do moich ulubionych seriali. Mam nadzieję, że któryś z wymienionych poniżej tasiemców przypadnie Wam do gustu i Ci którzy również spędzają wakacje w domu, sięgną po którąś z moich propozycji.
 SHAMELESS 
Serial ma 8 sezonów, po 12 odcinków każdy. Odcinki trwają mniej więcej po 46 minut. Jak dla mnie bomba. Serial ma również niezłą bibliotekę nagród oraz dwie nominacje do Złotego Globu. Jedną z głównych postaci tego komediodramatu od stacji Showtime jest Frank Gallagher, który jest bardzo nieodpowiedzialną głową rodziny. Bohater jest alkoholikiem i spędza większość czasu, leżąc nieprzytomny w salonie, zamiast zajmować się swoimi pociechami. Dzieciom nie pomaga także matka, która odeszła od rodziny. Cały ciężar za prowadzenie domu i rodziny spada na na barki najstarszej córki Fiony. Bohaterka w związku z niedyspozycją swoich rodziców sama zajmuje się wychowaniem swoich licznych braci i sióstr. To nie jest jednak zadanie łatwe do wykonania.
 To zdecydowanie jest mój ulubiony serial. Główna bohaterka- Fiona - zaskakuje swoją zaradnością i opieką nad rodzeństwem. Frank to najgorszy ojciec na świecie, haha. W serialu dużo się dzieje, nie ma nudy, mogę to z ręką na sercu zapewnić. Osobiście uwielbiam się śmiać, a to jest serial, przy którym potrafię śmiać się do łez. Obejrzałam już wszystkie sezony i mam ochotę zrobić to jeszcze raz. Serial zarazem bawi i uczy i nie tylko zabija wolny czas. Nie pamiętam, jak na niego trafiłam, ale bardzo się cieszę z tego powodu. Z niecierpliwością czekam na kolejny sezon.
 THE 100
The 100 ma 5 sezonów (pierwszy odcinek 6 sezonu przewidziany jest na 22.04.2019), każdy ma 13 odcinków trwających ok. 43 minuty. Nuklearna wojna niszczy cywilizację. Jedynymi ocalałymi ludźmi są mieszkańcy dwunastu stacji kosmicznych na orbicie Ziemi, które po połączeniu tworzą "Arkę". Panują tam surowe zasady: za każde przestępstwo, bez względu na jego rodzaj, jest kara śmierci, chyba że sprawca jest poniżej 18 roku życia. Po wielu latach zaczyna brakować zasobów na "Arce", więc zdesperowani mieszkańcy decydują się wysłać na Ziemię grupę nieletnich przestępców w celu kolonizacji. Nastolatkowie muszą połączyć siły, aby przetrwać na planecie, która skrywa przerażające sekrety... 
Bardzo wciągający i nowoczesny serial. Ma niekiedy sporo drastycznych scen, ale również przemyśleń i przykładów jak przetrwać najgorsze chwile. Kiedyś nie przepadałam za sci-fiction, a teraz mogę oglądać filmy, seriale i czytać książki powiązane z tym tematem do woli. Niekiedy łzy lecą mi ciurkiem, tak bardzo zżyłam się z bohaterami przez 5 sezonów.
 13 POWODÓW
Ten serial większości większości jest już pewnie dobrze znany. Niektórzy podchodzą do niego negatywnie, innym zaś się podoba. Ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy. Serial powstał na podstawie książki (tylko pierwszy sezon), którą mam i nieco się różni. Póki co są dwa sezony po 13 odcinków każdy. Oparty na bestsellerowej powieści Jay'a Ashera serial opowiada historię Clay'a Jensena, który pewnego dnia na ganku swojego domu znajduje tajemnicze pudełko. Gdy je otwiera, znajduje kilka taśm wideo, nagranych przez Hannah Baker, koleżankę z klasy, która popełniła samobójstwo. Nastolatek postanawia je przesłuchać, aby dowiedzieć się dlaczego doszło do tej tragedii. Poprzez nagrania, odkrywa trzynaście powodów samobójstwa dziewczyny.
Serial niestety nie nadaje się dla każdego. Niektórzy mogą go źle zinterpretować, a on nie ma na celu w żadnym przypadku szerzyć samobójstwa. Przedstawione są codzienne problemy nastolatków oraz sposoby jak można sobie pomóc i jak ważną w życiu rolę pełnią przyjaciele. Mi osobiście przypadł do gustu pierwszy sezon, nie mniej jednak drugi sezon również mi się podoba lecz nieco mniej.
 3%
Tytuł bardzo oryginalny. 3% składa się z dwóch sezonów. Pierwszy zawiera 8 odcinków zaś drugi 10. Każdy z nich trwa około 49 minut. W niedalekiej przyszłości, gdzie elita zamieszkuje rajską wyspę z dala od przeludnionych slumsów, każdy dostaje jedną szansę, aby dołączyć do 3% tych uwolnionych od brudu i ubóstwa.
Lubię odkrywać mniej znane seriale. Nie kieruję się opinią znajomych lecz sama szukam, coś co mogłoby mnie zaciekawić. Na ten serial trafiłam losowo. Otworzyłam pierwszą lepszą stronę z serialami, zamknęłam oczy i wylosowałam. I w sumie nie żałuję. Ten tasiemiec również obraca się w tematyce bardziej nowoczesnej niż współcześnie i dlatego mi się spodobał. Moim zdaniem jest nieco zagmatwany, ale uważam, że warto wytężyć umysł, żeby go zrozumieć. Na lato i wolny, deszczowy wieczór nadaje się perfekcyjnie.
 ORPHAN BLACK
Serial składa się z 5 sezonów, po 10 odcinków każdy. Odcinki trwają ok. 46 minut. Życie Sarah, samotniczki i sieroty zmienia się dramatycznie, kiedy staje się świadkiem samobójstwa kobiety, która wygląda tak jak ona. Sarah przyjmuje jej tożsamość, chłopaka i konto bankowe. Ale zamiast rozwiązać swoje problemy, zostaje wciągnięta wewnątrz skomplikowanej tajemnicy. Doprowadza ją to do oszałamiającego odkrycia - ona i martwa kobieta to klony... ale czy istnieją tylko one? Sarah szybko orientuje się, że została złapana w środku śmiertelnego spisku i musi się śpieszyć by znaleźć odpowiedzi na pytania, kim jest i jak wiele podobnych do niej jeszcze istnieje.
Co do serialu był on pierwszym jaki zaczęłam oglądać, dlatego też darzę go ogromnym sentymentem. Bardzo szanuję Tatianę Maslany, która tak perfekcyjnie wcieliła się w tyle ról w jednym serialu. Nie mogło tego serialu zabraknąć w moim zestawieniu i to on zamyka moją Wpaniałą Piątkę, haha. Polecam obejrzeć 3 pierwsze odcinki (zawsze oglądam 3 by stwierdzić, czy serial jest w moim guście) i przyznacie mi rację, że jest świetny!

A Wy lubicie oglądać seriale? Znacie, któryś z nich? Jakie są Wasze ulubione? Chętnie obejrzę coś nowego!
Ps. Serial Skam również polecam, zapomniałam o nim.

58 komentarzy:

  1. 13 powodów jest mega! :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno zaczęłam oglądać The 100 i ciągle zachwycam się tym serialem.
    Oglądam również American Horror Story i polecam gorąco jeżeli lubisz twory z dreszczykiem i nie rażą cię "mocne" sceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zachwycam się The 100 a American Horror Story obejrzałam do 2 sezonu i skończyłam sama nawet nie wiem czemu, dziękuję za przypomnienie o nim!

      Usuń
  3. Widziałam jedynie "13 powodów" lecz nie przypadł mi do gustu ;)
    Osobiście polecam "Riverdale" :)

    Zapraszam CAKEMONIKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi właśnie przeciwnie, przypadł i to bardzo :D
      Słyszałam o nim i muszę go obejrzeć :)

      Usuń
  4. Ja póki co robię sobie maratony filmowe, np. tydzień z komediami romantycznymi, filmami lat 80., filmami Disneya :) ale te pozycje mnie zainteresowały ;) To prawda, że większosć najlepszych seriali czy filmów napotyka się losowo, przez przypadek :) Pozdrawiam ciepło!

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O takie maratony filmowe to bardzo fajny pomysł, dzięki! :D

      Usuń
  5. Żadnego z wymienionych seriali jeszcze nie widziałem, ale niektóre planuję, np. 3% i The 100. W tej chwili w ogóle nie mam czasu na seriale, tym bardziej, że jest lato - ciepła pogoda, więc prace na ogrodzie i te sprawy.... Nie wspominając, że nie mam już czegoś takiego jak wakacje :/
    Fajnym serialem jest Człowiek z wysokiego zamku na podstawie książki Philipa K. Dicka o tym samym tytule. Do tego Wataha i Gra o tron, jeśli jeszcze nie miałaś okazji zobaczyć.
    A w ogóle to zaobserwuję sobie Twoją stronę, bo tu ciekawe rzeczy się pojawiają :)
    Pozdrawiam!

    Aaaaa, jeszcze Herosi i Wyspa Harpera!!! Nie mówi się o tych tytułach bo dawno temu się skończyły, ale jeśli lubisz seriale to pozycje obowiązkowe! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Człowieku z wysokiego zamku jeszcze nie słyszałam, ale bardzo lubię odkrywać coś nowego, więc się skuszę, wataha obiła mi się o uszy a Gra o tron niestety nie przypadła mi do gustu.
      O dwóch ostatnich to już w ogóle nie słyszałam, haha, ale po przeczytaniu opisu to Wyspa Harpera wydaje mi się ciekawa więc zacznę oglądać :D
      dziękuję za obserwację! Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. nie znam żadnego z tych seriali ale na pewno wkrótce to nadrobię :)

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam tylko 13 powodów. A za resztę muszę się wziąć w wolnej chwili! Uwielbiam oglądać seriale. Tobie mogę polecić PLL, the vampire diaries, Carrie bradshaw, gossip girl, gra o tron. To takie moje klasyki ale pewnie je widziałaś! Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ich nie widziałam, haha, muszę któryś z tych obejrzeć!

      Usuń
  8. Oglądałam wszystkie oprócz 3%
    Bardzo polecam Orphan black 💕

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo jak fajnie, że tutaj trafiłam!
    Zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. 13reasons why mnie wbiło w podłogę! Uwielbiam ten serial.
    lipcowaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w te wakacje stawiam na Opowieść Podręcznej i nadrabianie GoT, ale bardzo zainteresował mnie ten serial 3%
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gra o Tron nigdy do mnie nie przemawiała, a o tym pierwszym nie słyszałam muszę obczaić :D

      Usuń
  13. Nie oglądałam nic z tego ale zaciekawiłaś mnie serialem 13 powodów chętnie zobaczę ;)
    https://patrycjakoziol55.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość z tych seriali nie kojarzę, jednak The 100 dobrze znam i chyba zacznę kontynuować, bo tak się zatrzymałam coś na 4 sezonie

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie niestety nie ciągnie do seriali ☹

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachęciłaś mnie do pierwszego serialu i do "3 %". Na pewno obejrzę :D "13 powodów" i "The 100" po prostu kocham! Masz świetnego bloga obserwuje :*

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Większość tytułów kojarzę, niestety nie widziałam żadnego :) do nie dawna twierdziłam stanowczo że seriale to nie dla mnie, jednak powoli się do nich przekonuję i szukam dla siebie czegoś odpowiedniego na sam początek serię z niewieloma odcinkami :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3%, 13 powodów lub skam się nadają bo mają tylko 2 sezony (skam więcej, ale za to krótsze odcinki)

      Usuń
  18. Dosyć oryginalne wybory! Ja chciałabym obejrzeć 3% i the 100 :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. No i czemu!? Które ja mam teraz oglądać!? Zaczęłam niedawno 13 powodów, a chciałabym wszystkie na raz!
    Zapraszam! 
    http://juliamickiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. nie znam zadnego,ale nawet czas nie pozwala na oglądanie.:)
    http://tzanetat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja niestety mam problem z regularnym oglądaniem seriali :D Jak zaczęłam Plotkarę 2 lata temu, tak teraz jestem na początku piątego sezonu. Z Twojej listy zainteresował mnie The 100.
    Pozdrawiam!
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. W te wakacje chce w końcu obejrzeć drugą część 13 powodów :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Of all I just do not know the first series, the others I love all.
    I just follow the blog, follow back?
    Kisses
    http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  24. Póki co oglądałam dopiero the100, 3% i 13 powodów(jednak tego nie obejrzałam do końca, jakoś mnie do niego nie ciągnie) i również gorąco polecam. Na pewno obejrzę kolejne seriale z twojej listy:)
    http://www.theajtwins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. The 100 uwielbiam, 13 powodów nie przypadło mi do gustu, o reszcie nie słyszałam, chętnie się zapoznam :)
    kreatywnienafotografii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja za serialami nie przepadam. Od roku katuje Dr House'a i idzie mi co najmniej kiepsko...

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadałam, ale jakoś mi się udało to przezwyciężyć :D

      Usuń
  27. Swojego czasu oglądałam bardzo dużo seriali , ale ostatnio nie mam na nie kompletnie czasu. Bardzo ciekawe propozycje przedstawilas.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  28. Oglądała tylko 13 powodów bo wszyscy zachwalali a mi się nie podobał. Strasznie się męczyłam :D
    Ja lubię bardzo "The Killing" i "OTH" :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  29. I haven't seen any of these. Would be fun to sit down and watch at least one this summer.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę obejrzeć któryś z seriali ^^ Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Szczerze mówiąc, bardzo ciekawa lista! Zainteresował mnie ten serial 3% i chętnie się za niego zabiorę!:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. 13 powodów <3! Świetna lista :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie oglądałam żadnego z nich. Wkręciłam się w serial Riverdale. Bardzo go polecam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację, jest to ogromna motywacja do dalszej pracy! ❤️
Zostaw link do siebie, również skomentuję, a najciekawsze blogi zaobserwuję!

design by DESIGNCHANEL (c) don't copy!